Chika og Fujis side

En hundeblogg. her vil jeg skrive om det å få en hund nr.2 i familien, både positivt og negativt. Vi har en Shiba-tispe på 2,5 år og får en hann på 8 uker. Dette kan nok by på både gleder og forviklinger, og de erfaringene ønsker jeg dele med andre. Legg gjerne igjen kommentar på bloggen min.

Name:
Location: Hakadal, Norway

Monday, March 12, 2007

Valpekurs 3

I dag begynte vi med å vise frem hva vi lærte forrige gang og at vi har øvd på hjemmeleksen.
Vi fortsatte i dag med innkalling, lærte hundene kommandoen "På plass". Vi sto i utgangsposisjon, førte godbiten ned til hunden, gikk bakover samtidig som vi sa kommandoen "På plass". Førte hånden i en sirkel/bue ut til venstre, slik at hunden måtte gå i en liten sirke, så rettet vi oss opp i ryggen og hunden skulle se på oss og ergo sette seg ned. når den hadde øyekontakt med eier, så fikk den godbit.
Fuji er såå flink. På slutten av treningen fikk vi en del informasjon av instruktøren, plutselig, uten at jeg sa "På plass", gikk han i en liten sirkel på min venstre side og satte seg ned. da bare måtte jeg gi han en godbit. hihi.

Hjemmelekse til neste trening:
Trene på innkalling og "På plass".

0 Comments:

Post a Comment

<< Home